Posted by : kagusia piątek, 28 lutego 2014

Work in progress do ostatniej pracy:

 W tego typu pracach trudno mi opisywać wipy, bo zawsze mam dużo warstw i ciężko mi się połapać, które były użyte i w jakim celu. Postaram się jednak pokrótce opowiedzieć o poszczególnych etapach.
1. Wybrałam render, za i na postać dałam abstrakcyjną teksturę.
2. Dodałam kilka c4d.
3. Rozsmarowałam cały obrazek narzędziem smudge. Skopiowałam warstwę, użyłam filtru angled strokes (linie pod kątem), a opcję warstwy ustawiłam na overlay.
4. Zabawa z moim ulubionym filtrem liquify (skraplanie).
5. Skopiowałam render i dałam go na powyżej, miękką gumką, o zmniejszonym kryciu nieco go powycierałam w miejscach gdzie tło miało płynnie łączyć się z postacią. Skopiowałam warstwę z tłem (bez rendera), dałam powyżej ustawiłam na overlay i wytarłam gumką w miejscu głowy postaci i liska. Dodałam napis.
6. Gradient mapy: fioletowy + niebieski, color burn 50% i różowy + brązowy, luminosity 50%. Dołożyłam też teksturę z wstęgami (lighten 100%).
7. Selective color do wzmocnienia niektórych kolorów i dodanie miękkim pędzlem świeceń (warstwa na overlay). Dodatkowo kilka delikatnych świetlików.
8. Przyciemniłam ciemne miejsca i rozjaśniłam jasne (narzędzia burn tool i dodge tool/ściemnianie i rozjaśnianie). Skopiowałam całą pracę i dałam filter lightning effect/efekty świetlne (opcja warstwy normal 50%). Po bokach został dodany cień, czarno-biała gradient mapa z ustawieniami luminosity 60% i podkręciłam kontrast. Na sam koniec jak zwykle trochę sharpena.

Uff to chyba tyle. Mam nadzieję, że będzie to choć trochę zrozumiałe i że o niczym nie zapomniałam.

{ 4 komentarze... read them below or Comment }

  1. Świetne! :D
    Na jakim programie robisz? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, średnio mi wychodzi ta "zabawa" z liquify (chociaż smudge też mi kiepsko wychodzi, ale z tamtym jest o wiele gorzej...), mogłabyś nie wiem... Jakoś jaśniej objaśnić w jaki sposób Ty to robisz? D:

    Pozdrawiam.
    Fanka Twojej grafiki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi to opisać, bo zawsze wtedy mam mnóstwo różnych warstw, wiele razy powielam te z efektem liquify, zmieniam opcję warstwy i wygumkowuje niepotrzebne elementy. Ogólnie same liquify to takie jak masz w punkcie 4, takie zawijanie, reszta to kombinowanie z warstwami, gmkami i światłem. Jak bardziej się z tym ogarnę to jakiś sensowniejszy tutek może powstanie.

      Usuń

- Copyright © 2013 Broken Graphics - Gumi - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -